Współpraca z firmą remontowo-wykończeniową: jak sprawdzić kompetencje pracowników?

Współpraca z firmą remontowo-wykończeniową: jak sprawdzić kompetencje pracowników?

Każdy chciałby korzystać z usług rzetelnych i wysoko wykwalifikowanych dostawców usług. Wybierając fachowca albo firmę remontowo-budowlaną, czasami musimy podjąć ryzyko. Ponieważ remonty są zwykle kosztownymi przedsięwzięciami, zarówno pod kątem finansowym, jak i czasowym, warto dobrze sprawdzić usługodawcę, przed podpisaniem umowy.

Poczta pantoflowa wciąż jest ważna

Fachowcy i firmy z polecenia cieszą się szczególnym uznaniem. Zupełnie nas to nie dziwi, ponieważ nic tak nie działa na wyobraźnię jak dobra opinia kogoś, kogo znamy i cenimy. Poprzedni klient dostarczy nam obszernych relacji ze współpracy z danym podmiotem. Ponadto w łatwy sposób możemy zweryfikować realizację danej firmy, bądź osoby. Oczywiście nie daje nam to stuprocentowej pewności, ale znacznie zmniejsza ryzyko niedotrzymania terminu i niskiej jakości usług. Zanim przystąpimy do rozmowy, sprawdźmy, jak przebiega kontakt z daną osobą. Czy jest otwarta, skłonna do udzielania wyczerpujących odpowiedzi i jakie są jej oczekiwania względem klienta.

Rozmowa z usługodawcą

Jeżeli dobrze przygotujemy się do rozmowy z potencjalnym wykonawcą usług budowlanych, będziemy w stanie wyciągnąć dużo wartościowych informacji.

  • Przede wszystkim dowiedzmy się jakim doświadczeniem i sprzętem dysponuje nasz usługodawca. Brak odpowiednich sprzętów może wiązać się z dodatkowymi kosztami, a także przedłużeniem czasu potrzebnego na wykonanie zlecenia.
  • Nie bójmy się spytać o poprzednie realizacje: jeżeli firma/fachowiec jest pewna swojej jakości, bez problemu udzieli nam namiarów do poprzednich klientów.
  • Jeżeli jest to wykonawca np. dachu czy elewacji budynku, możemy udać się na miejsce, aby podejrzeć efekty.
  • Jeżeli mamy wiedzę albo kogoś, kto zna się na technologiach budowlanych wykorzystywanych w pracach, które zamierzamy zlecić, spytajmy usługodawcę o ich znajomość. Jeżeli dany fachowiec nie dysponuje odpowiednią znajomością sztuki, zatrudnienie go jest ryzykowne.
  • Ponadto możemy spytać, czy potencjalny wykonawca uczestniczy w szkoleniach i aktualizuje swoją wiedzę, zgodnie z rozwojem technologii. Branża budowlana stale ewoluuje i prawdziwi zawodowcy muszą inwestować w rozwój.

Marka osobista jako ważny wskaźnik jakości

Współcześnie niemal wszyscy przedsiębiorcy korzystają z internetu jako narzędzia do budowania marki osobistej. Nie inaczej jest z osobami z branży budowlanej. Dla przykładu, osoby specjalizujące się w wykończeniu wnętrz (w Krakowie zapraszamy do M2jelec) albo kuchni, często prowadzą swoje portfolio. Mogą to robić za pomocą strony internetowej, jak i mediów społecznościowych. Liczba wykonanych zleceń jest miarodajnym wskaźnikiem. Sam fakt, że dany pracownik dba o wizerunek swojej działalności, może świadczyć o poważnym i profesjonalnym podejściu.